Спецификација предмета за књигу предмета
Студијски програм  САОБРАЋАЈ
Изборно подручје (модул)  
Врста и ниво студија докторске академске студије
Назив предмета квантитативне анализе безбедности саобраћаја - мерење безбедности саобраћаја
Број ЕСПБ 7 Статус предмета (обавезни/изборни) изборни
Услов  
Циљ
предмета
Овладавање најновијим теоријским и практичним знањима из квантитативних анализа безбедности саобраћаја - мерења безбедности саобраћаја. Оспособљавање за самосталан истраживачки рад. 
Исход
предмета
По завршетку курса очекује се да ће студент бити способан да:
дефинише одговарајући начин мерења за дефинисани циљ мерења, дефинише место и улогу мерења безбедности саобраћаја, дефинише начине мерења безбедности саобраћаја према нивоу, локални, национални, међународни, дефинише поступке за оцењивање и мерење безбедности саобраћаја према субјектима, дефинише ризике и показатеље безбедности саобраћаја, анализира и примењује методе за додељивање тежинских коефицијената, дефинише поступке за мерење индикатора безбедности саобраћаја, анализира значај и улогу показатеља, а посебно индикатора у безбедности саобраћаја.
Садржај предмета
Теоријска
настава
Мерење безбедности саобраћаја; Показатељи безбедности саобраћаја; Врсте показатеља безбедности саобраћаја; Директни, индиректни, апсолутни, релативни показатељи; Примена показатеља; Анализа показатеља; Трендови показатеља; Законитости; Одабир најзначајних и релевантних показатеља; Агрегација показатеља; Значај показатеља и индикатора; Вредновање показатеља и индикатора безбедности саобраћаја. 
Практична настава (вежбе, ДОН, студијски истражива-чки рад)  
Литература
1 Р. Драгач, М. Вујанић: Безбедност саобраћаја II deo, Саобраћајни факултет у Београду, Београд, 2002.
2 Липовац, К: Безбедност саобраћаја, Службени лист, Београд, 2008.
3 Al-Haji, G. 2007. Road Safety Development Index (RSDI) Theory, Philosophy and Practice. Dissertation No. 1100, Department of Science and Technology, Linköping University, Sweden
4 Wegman, F. and Oppe, S. 2010. Benchmarking road safety performances of countries, Safety Science 48(9), 1203-1212, DOI: 10.1016/j.ssci.2010.02.003.
5 Hermans, E.; Bris, T.; Wets, G.; Vanhoof, К. 2009a. Benchmarking road safety: Lessons to learn from a data envelopment analysis, Accident Analysis апd Prevention 41(1), 174-182
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
Предавања Вежбе ДОН Студијски истраживачки рад Остали часови
3     3 8
Методе
извођења
наставе
предавања ex-катедра, powerpoint презентације, студијски истраживачки рад
Оцена знања (максимални број поена 100)
Предиспитне обавезе поена Завршни испит поена
активност у току
предавања
  писмени испит  
практична настава   усмени испит 50
колоквијуми      
семинари 50