| Спецификација предмета за књигу предмета | ||||||||||
| Студијски програм | САОБРАЋАЈ | |||||||||
| Изборно подручје (модул) | ||||||||||
| Врста и ниво студија | докторске академске студије | |||||||||
| Назив предмета | квантитативне анализе безбедности саобраћаја - мерење безбедности саобраћаја | |||||||||
| Број ЕСПБ | 7 | Статус предмета (обавезни/изборни) | изборни | |||||||
| Услов | ||||||||||
| Циљ предмета |
Овладавање најновијим теоријским и практичним знањима из квантитативних анализа безбедности саобраћаја - мерења безбедности саобраћаја. Оспособљавање за самосталан истраживачки рад. | |||||||||
| Исход предмета |
По завршетку курса очекује се да ће студент
бити способан да: дефинише одговарајући начин мерења за дефинисани циљ мерења, дефинише место и улогу мерења безбедности саобраћаја, дефинише начине мерења безбедности саобраћаја према нивоу, локални, национални, међународни, дефинише поступке за оцењивање и мерење безбедности саобраћаја према субјектима, дефинише ризике и показатеље безбедности саобраћаја, анализира и примењује методе за додељивање тежинских коефицијената, дефинише поступке за мерење индикатора безбедности саобраћаја, анализира значај и улогу показатеља, а посебно индикатора у безбедности саобраћаја. |
|||||||||
| Садржај предмета | ||||||||||
| Теоријска настава |
Мерење безбедности саобраћаја; Показатељи безбедности саобраћаја; Врсте показатеља безбедности саобраћаја; Директни, индиректни, апсолутни, релативни показатељи; Примена показатеља; Анализа показатеља; Трендови показатеља; Законитости; Одабир најзначајних и релевантних показатеља; Агрегација показатеља; Значај показатеља и индикатора; Вредновање показатеља и индикатора безбедности саобраћаја. | |||||||||
| Практична настава (вежбе, ДОН, студијски истражива-чки рад) | ||||||||||
| Литература | ||||||||||
| 1 | Р. Драгач, М. Вујанић: Безбедност саобраћаја II deo, Саобраћајни факултет у Београду, Београд, 2002. | |||||||||
| 2 | Липовац, К: Безбедност саобраћаја, Службени лист, Београд, 2008. | |||||||||
| 3 | Al-Haji, G. 2007. Road Safety Development Index (RSDI) Theory, Philosophy and Practice. Dissertation No. 1100, Department of Science and Technology, Linköping University, Sweden | |||||||||
| 4 | Wegman, F. and Oppe, S. 2010. Benchmarking road safety performances of countries, Safety Science 48(9), 1203-1212, DOI: 10.1016/j.ssci.2010.02.003. | |||||||||
| 5 | Hermans, E.; Bris, T.; Wets, G.; Vanhoof, К. 2009a. Benchmarking road safety: Lessons to learn from a data envelopment analysis, Accident Analysis апd Prevention 41(1), 174-182 | |||||||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||||||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски истраживачки рад | Остали часови | ||||||
| 3 | 3 | 8 | ||||||||
| Методе извођења наставе |
предавања ex-катедра, powerpoint презентације, студијски истраживачки рад | |||||||||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||||||||
| Предиспитне обавезе | поена | Завршни испит | поена | |||||||
| активност у току предавања |
писмени испит | |||||||||
| практична настава | усмени испит | 50 | ||||||||
| колоквијуми | ||||||||||
| семинари | 50 | |||||||||