Спецификација предмета за књигу предмета | ||||||||||
Студијски програм | Саобраћај | |||||||||
Изборно подручје (модул) | ||||||||||
Врста и ниво студија | Докторске студије | |||||||||
Назив предмета | Хетерогене бежичне мреже | |||||||||
Број ЕСПБ | 7 | Статус предмета (обавезни/изборни) | изборни | |||||||
Услов | ||||||||||
Циљ предмета |
Проучавање стандарда, архитектура и протокола хетерогених бежичних мрежа. | |||||||||
Исход предмета |
Студенти треба да буду оспособљени за сагледавање и решавање актуелних проблема у области хетерогених бежичних мрежа. | |||||||||
Садржај предмета | ||||||||||
Теоријска настава |
Архитектуре и стандарди хетерогених бежићних мрежа. Когнитивне бежичне мреже. Кооперативне бежичне мреже. Ad-hoc и mesh архитектуре. Перформансе мрежа и квалитет сервиса. Мобилност и технике хендовера. Избор оптималне приступне мреже. Резервација ресурса и контрола приступа. Сигурност. Саобраћајни модели. Примена хетерогених бежичних технологија у области безбедности, елктропривреде, саобраћаја и транспорта. | |||||||||
Практична настава (вежбе, ДОН, студијски истражива-чки рад) | Протоколи мобилности. Технике хендовера. Модели избора оптималне приступне мреже. Модели са преливним саобраћајем. | |||||||||
Литература | ||||||||||
1 | E. Hossain, Heterogeneous Wireless Access Networks: Architectures and Protocols, Springer, 2009. | |||||||||
2 | K. Munasinghe, A. Jamalipour, Heterogeneous Wireless Mobile Networks: Architectures, Protocols and Standards, VDM Verlag, 2009. | |||||||||
3 | K.R. Rao, Z. S. Bojkovic, B. M. Bakmaz, Wireless Multimedia Communication Systems: Design, Analysis, and Implementation, CRC Press, 2014. | |||||||||
4 | IEEE standrads 802.15, 802.11, 802.16, 802.20, 802.21, 802.22 | |||||||||
5 | ||||||||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||||||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски истраживачки рад | Остали часови | ||||||
3 | 3 | 8 | ||||||||
Методе извођења наставе |
Предавања ех-катедра и студијски истраживачки рад. | |||||||||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||||||||
Предиспитне обавезе | поена | Завршни испит | поена | |||||||
активност у току предавања |
писмени испит | |||||||||
практична настава | усмени испит | 50 | ||||||||
колоквијуми | ||||||||||
семинари | 50 | |||||||||