| Спецификација предмета за књигу предмета | ||||||||||
| Студијски програм | Саобраћај | |||||||||
| Изборно подручје (модул) | ||||||||||
| Врста и ниво студија | Докторске студије | |||||||||
| Назив предмета | Хетерогене бежичне мреже | |||||||||
| Број ЕСПБ | 7 | Статус предмета (обавезни/изборни) | изборни | |||||||
| Услов | ||||||||||
| Циљ предмета |
Проучавање стандарда, архитектура и протокола хетерогених бежичних мрежа. | |||||||||
| Исход предмета |
Студенти треба да буду оспособљени за сагледавање и решавање актуелних проблема у области хетерогених бежичних мрежа. | |||||||||
| Садржај предмета | ||||||||||
| Теоријска настава |
Архитектуре и стандарди хетерогених бежићних мрежа. Когнитивне бежичне мреже. Кооперативне бежичне мреже. Ad-hoc и mesh архитектуре. Перформансе мрежа и квалитет сервиса. Мобилност и технике хендовера. Избор оптималне приступне мреже. Резервација ресурса и контрола приступа. Сигурност. Саобраћајни модели. Примена хетерогених бежичних технологија у области безбедности, елктропривреде, саобраћаја и транспорта. | |||||||||
| Практична настава (вежбе, ДОН, студијски истражива-чки рад) | Протоколи мобилности. Технике хендовера. Модели избора оптималне приступне мреже. Модели са преливним саобраћајем. | |||||||||
| Литература | ||||||||||
| 1 | E. Hossain, Heterogeneous Wireless Access Networks: Architectures and Protocols, Springer, 2009. | |||||||||
| 2 | K. Munasinghe, A. Jamalipour, Heterogeneous Wireless Mobile Networks: Architectures, Protocols and Standards, VDM Verlag, 2009. | |||||||||
| 3 | K.R. Rao, Z. S. Bojkovic, B. M. Bakmaz, Wireless Multimedia Communication Systems: Design, Analysis, and Implementation, CRC Press, 2014. | |||||||||
| 4 | IEEE standrads 802.15, 802.11, 802.16, 802.20, 802.21, 802.22 | |||||||||
| 5 | ||||||||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||||||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски истраживачки рад | Остали часови | ||||||
| 3 | 3 | 8 | ||||||||
| Методе извођења наставе |
Предавања ех-катедра и студијски истраживачки рад. | |||||||||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||||||||
| Предиспитне обавезе | поена | Завршни испит | поена | |||||||
| активност у току предавања |
писмени испит | |||||||||
| практична настава | усмени испит | 50 | ||||||||
| колоквијуми | ||||||||||
| семинари | 50 | |||||||||