| Спецификација предмета за књигу предмета | ||||
| Студијски програм | Саобраћај | |||
| Изборно подручје (модул) | Заједничка настава | |||
| Врста и ниво студија | Основне академске студије | |||
| Назив предмета | Руски језик 1 | |||
| Број ЕСПБ | 4 | Статус предмета (обавезни/изборни) | Oбавезни | |
| Услов | Нема посебних услова | |||
| Циљ предмета |
Проширивање и обогаћивање језичке комуникативне
компетенције, упознавање са терминологијом Интернета, увођење у терминологију
Европске уније за област саобраћаја, развијање способности укључивања у
области специфичне за свакодневну, као и за будућу професионалну активност
студената, усавршавање језичких вештина (читање, слушање, писање, говор),
упознавање са културом, обичајима и чињеницама које се односе на културну и
духовну феноменологију етноса руског језичког ареала. |
|||
| Исход предмета |
Студент је оспособљен за: адекватну примену језика у одговарајућим ситуацијама (свакодневна формална или неформална комуникација), разумевање писаних текстова на различитим језичким нивоима, овладавање краћим писаним формама, боље разумевање језичке и културне свакодневице руског говорног подручја, реалија из области етнолингвистике, као и основне терминологије везане за примену интернета и тенденције развоја саобраћаја у Европи. | |||
| Садржај предмета | ||||
| Теоријска настава |
Обједињено усвајање знања језика и знања о
језику и цивилизацији, обнављање и утврђивање раније усвојене грађе на нивоу
морфолошких, лексичких и синтаксичких јединица, рад на проблемима изговора и
правописа, анализа и продукција језичких јединица на нивоу реченице, одломка,
дискурса, овладавање техникама разумевања писаног текста из области струке
(уочавање специфичних лексичких, граматичких и изражајних средстава),
усвајање основне терминологије струке, проширивање говорних образаца. |
|||
| Практична настава (вежбе, ДОН, студијски истражива-чки рад) | Обједињено усвајање знања језика и знања о
језику и цивилизацији, обнављање раније усвојене грађе на нивоу морфолошких,
лексичких и синтаксичких јединица, рад на проблемима изговора и правописа,
анализа и продукција језичких јединица на нивоу реченице, одломка, дискурса,
овладавање техникама разумевања писаног текста из области струке (уочавање
специфичних лексичких, граматичких и изражајних средстава), усвајање основних
јединица терминосистема струке, проширивање говорних образаца. |
|||
| Литература | ||||
| 1 | Алабурић, Ј. Уџбеник руског језика за студенте саобраћајног факултета, Саобраћајни факултет, Београд, 1997. | |||
| 2 | Гапочка, И.К. Пособие по обучению чтению (изучающее чтение), «Русский язык», Москва, 1989 | |||
| 3 | www.yandex.ru | |||
| 4 | www.mintrans.ru | |||
| 5 | одабрани аутентични текстови, аудио и видео материјали | |||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски истраживачки рад | Остали часови |
| 2 | 1 | 5 | ||
| Методе извођења наставе |
интерактивна настава, вежбе (лексичке, граматичке), презентације, дискусије | |||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||
| Предиспитне обавезе | поена | Завршни испит | поена | |
| активност у току предавања |
30 | писмени испит | 40 | |
| практична настава | 30 | усмени испит | ||
| колоквијуми | ||||
| семинари | ||||