Спецификација предмета за књигу предмета | ||||||||||
Студијски програм | Саобраћај | |||||||||
Изборно подручје (модул) | Логистика | |||||||||
Врста и ниво студија | Основне академске студије | |||||||||
Назив предмета | Посебне методе операционих истраживања у логистици | |||||||||
Број ЕСПБ | 4 | Статус предмета (обавезни/изборни) | Изборни | |||||||
Услов | Нема | |||||||||
Циљ предмета |
Природа реализације процеса у логистичким системима намеће велики број захтева како на макро, тако и на микротехнолошком плану. У тежишту овог курса налазe се обе наведене групе захтева, односно решавање проблема и на макро и на микро плану. Циљ предмета је да студенте упути у области квантификације тражње у логистици, вишекритеријумске анализе и теорије масовног опслуживања. | |||||||||
Исход предмета |
По завршетку курса студенти ће знати да формулишу и реше реалне проблеме из домена утврђивања тражње, да поставе и реше разне проблеме у којима се доношење одлука базира на сагледавању више критеријума истовремено. Такође, прошириће своје знање из области теорије масовног опслуживања, прецизније система са чекањем, којима се могу описати многи логистички процеси и тиме овладати знањима потребним за моделирање, решавање и анализу ових система. Исход учења подразумева и да ће студенти знати да критички анализирају и истакну предности и мане добијених решења, као и да самостално користе референтну литературу везану за градиво обрађено на предмету. | |||||||||
Садржај предмета | ||||||||||
Теоријска настава |
Квантификација и моделирање тражње за робом. Квантитативни приступи моделирању тражње за робом, традиционалне и савремене методе и модели. Зоне и зонирање, одређивање структуре мреже, генерисање и привлачење тражње у чворовима. Приступи, методе и модели за генерисање тражње у сегменту теретних токова. Традиционални и савремени модели дистрибуције токова између парова чворова. Модели и методе расподељивања токова по видовима транспорта. Вишекритеријумска анализа. Поставке вишекритеријумских задатака. Методе за решавање вишекритеријумских задатака. Методе за одређивање релативних тежина критеријума. Системи масовног опслуживања – системи са чекањем. Моделирање система и одређивање перформанси система. Показатељи квалитета рада система са чекањем. Вишефазно опслуживање и опслуживање више врста корисника у системима са чекањем. Анализа времена чекања на опслуживање. | |||||||||
Практична настава (вежбе, ДОН, студијски истражива-чки рад) | Решавање задатака и примера практичних проблема у областима утврђивања тражње у логистици, вишекритеријумске анализе и система масовног опслуживања. Коришћење одговарајућих софтверских пакета. | |||||||||
Литература | ||||||||||
1 | R.H. Ballou, Business Logistics/Supply Chain Management, Pearson Education Inc, New Jersey, 2004 | |||||||||
2 | J.
J. Brogan, S. C. Brich, M. J. Demetsky, Application of a Statewide Intermodal
Freight Planning Methodology, Final Report, Virginia Transportation Research Council, Charlottesville, Virginia, August 2001, VTRC 02-R5 |
|||||||||
3 | A.
Kanafani, Transportation Demand Analysis, McGraw-Hill Book Company, New York,
1983 Cambridge Systematics, Inc, A Guidebook for Forecasting Freight Transportation Demand, NCHRP Report 388. Transportation Research Board, Washington, D.C., 1997 |
|||||||||
4 | F.S. Hillier, G.J. Liberman, Introduction to Operations Research, 6th ed., McGraw-Hill, 1995. | |||||||||
5 | C.L. Hwang, K.P. Yoon, Multiple Attribute Decision Making: methods and applications, Springer, New York, 1981 | |||||||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||||||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски истраживачки рад | Остали часови | ||||||
2 | 2 | 0 | 0 | 4 | ||||||
Методе извођења наставе |
предавања, вежбе, дебате, семинари | |||||||||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||||||||
Предиспитне обавезе | поена | Завршни испит | поена | |||||||
активност у току предавања |
10 | писмени испит | ||||||||
практична настава | усмени испит | 40 | ||||||||
колоквијуми | 40 | |||||||||
семинари | 10 | |||||||||