Спецификација предмета за књигу предмета
Студијски програм  Саобраћај
Изборно подручје (модул) Железнички саобраћај и транспорт
Врста и ниво студија Мастер академске студије
Назив предмета Маркетинг менаџмент на железници
Број ЕСПБ 5 Статус предмета (обавезни/изборни) Изборни
Услов нема посебних услова
Циљ
предмета
Упознавање са основним појмовима и трендовима у маркетингу, посебно у маркетингу услугама, дефинисање значаја маркетинга за железничку компанију у динамичким условима железничког транспортног тржишта, анализа маркетинг стратегија одабраних железничких компанија.
Исход
предмета
По завршетку курса сваки студент би требало да буде способан: да дефинише значај и функцију маркетинга железничке компаније; као и међународног маркетинга маркетинг менаџмента; да разуме појам и значај: SWOT анализе, Portfolio анализе, директног маркетинг и Cross-sell и Up-sell техника; студент би требало да буде упознат са новим правцима, могућностима и резултатима примене савремених маркетинг алата у области саобраћаја.
Најбољи студент би требало да, кроз анализу и истраживање актуелних маркетинг стратегија железничких компанија, разуме и дефинише савремене тенденције у овој области и да предложи одређене маркетиншке активности у зависности од планираног циља железничке компаније, као и да сам уради SWOT анализу и Portfolio анализу железничке компаније, и да буде упознат са савременим метода и софтверским пакетима који би му користили за ове задатке.
Садржај предмета
Теоријска
настава
Наставне јединице овог курса су: Појам и развој маркетинга; Значај и могућности примене маркетинга у саобраћају; Појам и развој маркетинг менаџмента; Процес маркетинг истраживања; Нове могућности у области маркетинг истраживања; Маркетинг информациони системи;Понашање клијената/корисника железничких транспортних услуга; Управљање односима са клијентима; SWOT анализа; Portfolio анализа; Директни маркетинг; Cross-sell и Up-sell технике; Концепт међународног маркетинга и формулисање стратегије међународног маркетинга; Управљање ресурсима са аспекта маркетинга; Специфичности маркетинга услуга; Маркетинг у саобраћају; Примери и анализа маркетинга страних железничких компанија; Дефинисање адекватних маркетиншких кампања за домаћу железничку компанију и могућност њених примена; Преглед савремених метода из операционих истраживања и софтверских пакета као помоћних алата за примену концепта маркетинг менаџмента.
Практична настава (вежбе, ДОН, студијски истражива-чки рад) У оквиру практичне наставе студенти ће се бавити истраживањем, анализом и презентацијом свог рада на тему: актуелности у области маркетинга железничких компанија.
Литература
1 Ф. Котлер, К. Л. Келер, Marketing Management, Pearson Prentice Hall, 2006. година
2 П. Ф. Дракер, Management: Tasks, Responsibilities, Practices, 1993. година
3 Н. Ј. Бојовић, Ауторизована скрипта из предмета „Маркетинг железнице", Београд, Србија, 2006. год
4 М. Милисављевић, Маркетинг, Савремена администрација, Београд, Србија, 1990. година
5  
6  
7  
8  
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
Предавања Вежбе ДОН Студијски истраживачки рад Остали часови
2 2 1 1 4
Методе
извођења
наставе
Предавања ex-катедра, вежбе, интерактивне радионице, студије случаја, дебате и тимске презентације.
Оцена знања (максимални број поена 100)
Предиспитне обавезе поена Завршни испит поена
активност у току
предавања
  писмени испит 30
практична настава   усмени испит  
колоквијуми 40    
семинари 30    
 
         
         
          Врста и ниво студија
          Основне академске студије
          Мастер академске студије
         
         
          Изборно подручје (модул)
          Заједнички модул
          Друмски и градски саобраћај
          Друмски и градски транспорт
          Безбедност друмског саобраћаја
          Железнички саобраћај и транспорт
          Водни саобраћај и транспорт
          Ваздушни саобраћај и транспорт
          Логистика
          Поштански саобраћај и мреже
          Телекомуникациони саобраћај и мреже
          Менаџмент и економија у транспорту и комуникацијама (ММТ)
          Операциона истраживања у саобраћају (МОИ)
          Поштански саобраћај и мреже (МПС)
          Телекомуникациони саобраћај и мреже (МТС)
          Логистика (МЛО)
          Ваздушни саобраћај и транспорт (МВЗ)
          Безбедност друмског саобраћаја (МБД)
          Инжењерство градског и друмског транспорта (МИТ)
          Водни саобраћај и транспорт (МВД)
          Саобраћајно инжењерство (МСИ)
          Железнички саобраћај и транспорт (МЖЕ)
         
         
          Статус предмета
          Обавезни
          Изборни