Спецификација предмета за књигу предмета
Студијски програм  САОБРАЋАЈ  
Изборно подручје (модул) Телекомуникациони саобраћај и мреже
Врста и ниво студија Мастер академске студије
Назив предмета Реинжињеринг процеса у е-комуникацијама
Број ЕСПБ 6 Статус предмета (обавезни/изборни) изборни 
Услов  
Циљ
предмета
Упознавање са основама реинжињеринга, могућностима трансформације операција комуникационих компанија методама анализирања ланца вредности појединих оперативних процеса, развојем производа према потребама корисника, реинжињерингом као стратешким правцем и идентификацијама предности које доноси. Примена принципа реинжињенирнга код оператора/сервис провајдера кроз анализу процеса стратегије, инфраструктуре, производа и операција (е-ТОМ) .
Исход
предмета
Сви студенти треба да знају: основне принципе на којима се базира реинжињеринг, основне операције е-комуникационих компанија (оператори/сервис провајдери), ланац вредности појединих операција, начине идентификације захтева корисника и подршке постојеће организације. Најбољи студенти треба да буду оспособљени да примене процесе реинжињеринга на пружање, осигуравање и обрачунавање сервиса, као и да идентификују делове пословања који доносе највеће приходе.
Садржај предмета
Теоријска
настава
Основе реинжињеринга, структура комуникационих компанија, оператора и сервис провајдера; Повезаност реинжињеринга и електронског пословања. Дефинисање основних операција комуникационих оператора, развој, креирање, продаја и одржавање појединих сервиса; Преглед прихода од појединих операција; Идентификација ланца вредности комуникационе индустрије. Постојећи и могући нови начини  изласка на тржиште. Улога пословне интелигенције у пословању. Реинжињеринг процеса у операцијама пружања, осигуравања и обрачунавања сервиса.Примена мапе операционих процеса (ТОМ и е-ТОМ) као начина увођења реинжињеринга процеса у е-комуникационим компанијама
Практична настава (вежбе, ДОН, студијски истражива-чки рад) Проучавање успешних стратегија реинжињеринга комуникационих компанија и промене пословних политика; Истраживање утицаја реинжињеринга на поједине процесе оператора и сервис провајдера; Рад у тимовима на изради студија случаја реинжињеринга оператора/сервис провајдера. 
Литература
1 Писана предавања и  презентације 
2 М. Hammer, J. Champry "Reinžinjering tvrtke", MATE d.o.o. Zagreb, Hrvatska 2004
3 М. Hammer, "Beyond reingeineering", HarperCollins e-books, 2009
4 D. Pareek "Business intelligence for telecommunications", Auerbach Publications 2007.
5  
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године
Предавања Вежбе ДОН Студијски истраживачки рад Остали часови
3 2 0 1 6
Методе
извођења
наставе
Предавања еx-катедра; рад у тимовима; самостални и тимски семинарски радови; израда предлога организација за управљање е-комуникационим елементима-студије случаја.
Оцена знања (максимални број поена 100)
Предиспитне обавезе поена Завршни испит поена
активност у току
предавања
5 писмени испит  
практична настава 20 усмени испит 35
колоквијуми 40    
семинари