Спецификација предмета за књигу предмета | ||||||||||
Студијски програм | САОБРАЋАЈ | |||||||||
Изборно подручје (модул) | Телекомуникациони саобраћај и мреже | |||||||||
Врста и ниво студија | Мастер академске студије | |||||||||
Назив предмета | Реинжињеринг процеса у е-комуникацијама | |||||||||
Број ЕСПБ | 6 | Статус предмета (обавезни/изборни) | изборни | |||||||
Услов | ||||||||||
Циљ предмета |
Упознавање са основама реинжињеринга, могућностима трансформације операција комуникационих компанија методама анализирања ланца вредности појединих оперативних процеса, развојем производа према потребама корисника, реинжињерингом као стратешким правцем и идентификацијама предности које доноси. Примена принципа реинжињенирнга код оператора/сервис провајдера кроз анализу процеса стратегије, инфраструктуре, производа и операција (е-ТОМ) . | |||||||||
Исход предмета |
Сви студенти треба да знају: основне принципе на којима се базира реинжињеринг, основне операције е-комуникационих компанија (оператори/сервис провајдери), ланац вредности појединих операција, начине идентификације захтева корисника и подршке постојеће организације. Најбољи студенти треба да буду оспособљени да примене процесе реинжињеринга на пружање, осигуравање и обрачунавање сервиса, као и да идентификују делове пословања који доносе највеће приходе. | |||||||||
Садржај предмета | ||||||||||
Теоријска настава |
Основе реинжињеринга, структура комуникационих компанија, оператора и сервис провајдера; Повезаност реинжињеринга и електронског пословања. Дефинисање основних операција комуникационих оператора, развој, креирање, продаја и одржавање појединих сервиса; Преглед прихода од појединих операција; Идентификација ланца вредности комуникационе индустрије. Постојећи и могући нови начини изласка на тржиште. Улога пословне интелигенције у пословању. Реинжињеринг процеса у операцијама пружања, осигуравања и обрачунавања сервиса.Примена мапе операционих процеса (ТОМ и е-ТОМ) као начина увођења реинжињеринга процеса у е-комуникационим компанијама | |||||||||
Практична настава (вежбе, ДОН, студијски истражива-чки рад) | Проучавање успешних стратегија реинжињеринга комуникационих компанија и промене пословних политика; Истраживање утицаја реинжињеринга на поједине процесе оператора и сервис провајдера; Рад у тимовима на изради студија случаја реинжињеринга оператора/сервис провајдера. | |||||||||
Литература | ||||||||||
1 | Писана предавања и презентације | |||||||||
2 | М. Hammer, J. Champry "Reinžinjering tvrtke", MATE d.o.o. Zagreb, Hrvatska 2004 | |||||||||
3 | М. Hammer, "Beyond reingeineering", HarperCollins e-books, 2009 | |||||||||
4 | D. Pareek "Business intelligence for telecommunications", Auerbach Publications 2007. | |||||||||
5 | ||||||||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||||||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски истраживачки рад | Остали часови | ||||||
3 | 2 | 0 | 1 | 6 | ||||||
Методе извођења наставе |
Предавања еx-катедра; рад у тимовима; самостални и тимски семинарски радови; израда предлога организација за управљање е-комуникационим елементима-студије случаја. | |||||||||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||||||||
Предиспитне обавезе | поена | Завршни испит | поена | |||||||
активност у току предавања |
5 | писмени испит | ||||||||
практична настава | 20 | усмени испит | 35 | |||||||
колоквијуми | 40 | |||||||||
семинари | ||||||||||