Спецификација предмета за књигу предмета | ||||||||||
Студијски програм | САОБРАЋАЈ | |||||||||
Изборно подручје (модул) | Телекомуникациони саобраћај и мреже | |||||||||
Врста и ниво студија | Мастер академске студије | |||||||||
Назив предмета | Квалитет у комуникационом саобраћају | |||||||||
Број ЕСПБ | 6 | Статус предмета (обавезни/изборни) | изборни | |||||||
Услов | нема посебних услова | |||||||||
Циљ предмета |
Захтеви корисника за све већим бројем комуникационих сервиса условљавају промене у начину дефинисања квалитета у поштанским и телекомуникационим мрежама. Поред квалитета сервиса, који се традиционално разматра, актуелни су и други аспекти квалитета, као што су искуствени квалитет, квалитет пословања и други. У литератури често дефиниције квалитета сервиса нису усаглашене, те се под овим појмом, у неким случајевима разматра само технички аспект квалитета, док се у другим изворима, квалитет сервиса посматра у ширем смислу, тако да обухвата и друге аспекте. У мрежама наредне генерације, тежи се ка рашчлањавању различитих аспеката квалитета. У складу са тим, циљ предмета је упознавање са различитим аспектима квалитета у телекомуникационим мрежама и поштанском саобраћају, као и параметрима који одређују сваки појединачни аспект и могућностима њиховог квантификовања. | |||||||||
Исход предмета |
Студенти ће бити оспособљени да анализирају квалитет у телекомуникационим мрежама и поштанском саобраћају са различитих аспеката. Такође, студенти ће бити оспособљени да препознају и дефинишу параметре различитих аспеката квалитета, као и методе њихове процене. Коначно, студенти ће бити оспособљени да учествују у креирању модела квалитета у телекомуникационим мрежама и поштанском саобраћају. | |||||||||
Садржај предмета | ||||||||||
Теоријска настава |
Општи и слојевити модел квалитета сервиса. Архитектуре квалитета сервиса. Параметри квалитета сервиса. Механизми имплементације квалитета сервиса. Споразум о нивоу сервиса. Квалитет сервиса у мрежама наредне генерације. Искуствени квалитет: идентификовање кључних параметара, дефинисање циљева искуственог квалитета за различите телекомуникационе и поштанске сервисе и методе мерења. Квалитет пословања: дефинисање категорија квалитета, идентификовање кључних параметара и трошкови обезбеђивања квалитета сервиса. Интеракција између различитих аспеката квалитета у телекомуникационим мрежама. Анализа квалитета поштанских услуга. Квалитет услуга са становишта Светског поштанског савеза. Квалитет са становишта директива Европске Уније. Квалитет поштанских услуга са националног становишта. | |||||||||
Практична настава | Рад са одговарајућим софтверским алатима. Истраживања нових метода квантификације појединих аспеката квалитета и могућности унапређења модела квалитета у телекомуникационим мрежама и поштанском саобраћају. | |||||||||
Литература | ||||||||||
1 | З. Бојковић, Д. Марковић, Елементи квалитета у поштанском и телекомуникационом саобраћају, Јантар. Београд, 1997. | |||||||||
2 | Момчило Добродолац, Електронске комуникације у функцији унапређења квалитета услуге експрес преноса пошиљака, докторска дисертација, Саобраћајни факултет Универзитета у Београду, 2011. | |||||||||
3 | M.Stojanović, V. Aćimović-Raspopović:“ Inženjering telekomunikacionog saobraćaja u multiservisnim IP mrežama”, Saobraćajni fakultet, Univerzitet u Beogradu, 2006. | |||||||||
4 | V. Radonjic, A. Kostic Ljubisavljevic, M. Stojanovic, "Quality of Experience and Users Elasticity Considerations for Modelling Competition between Service Providers in NGN", ELECTRONICS AND ELECTRICAL ENGINEERING, 2012. | |||||||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||||||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски истраживачки рад | Остали часови | ||||||
3 | 3 | 0 | 1 | 5 | ||||||
Методе извођења наставе |
предавања ex-катедра, вежбе, рад у лабораторији. | |||||||||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||||||||
Предиспитне обавезе | поена | Завршни испит | поена | |||||||
активност у току предавања |
10 | писмени испит | 25 | |||||||
практична настава | усмени испит | 25 | ||||||||
колоквијуми | ||||||||||
семинари | 40 | |||||||||