Спецификација предмета за књигу предмета | ||||||||||
Студијски програм | САОБРАЋАЈ | |||||||||
Изборно подручје (модул) | Телекомуникациони саобраћај и мреже | |||||||||
Врста и ниво студија | Мастер академске студије | |||||||||
Назив предмета | Пакетска телефонија | |||||||||
Број ЕСПБ | 6 | Статус предмета (обавезни/изборни) | ||||||||
Услов | ||||||||||
Циљ предмета |
Проучавање проблематике обраде и преноса звучних информација у мрежама са комутацијом пакета кроз својства одговарајућих протокола и подршку савремених технологија. | |||||||||
Исход предмета |
Овај ниво проучавања технологија преноса гласа и других звучних информација стичу се теоријска и практична знања. Студент се оспособљава да самостално селектира и категорише проучаване технологије пакетског преноса говора, као и да врше прорачуне параметара квалитета сервиса. Такође, студент бива обучен да на бази постављеног пројектног задатка препозна проблем и самостално га разреши, коришћењем расположиве и селектоване литературе. | |||||||||
Садржај предмета | ||||||||||
Теоријска настава |
Развој пакетске телефоније. Компресија говора и параметри. Оцене квалитета. IР пакетизација, кашњење, приоритетизација и сегментација. Н.323 IТU-Т архитектура. SIP IETF архитектура. Пренос сигнализације кроз мреже. VоIP, Vоx (ATM, FR, Eth., Wi-Fi, WiMax, satelite). АоIP. Астериск платформа. Практичне реализације произвођача. Прорачуни QoS за пакетски пренос гласа. | |||||||||
Практична настава (вежбе, ДОН, студијски истражива-чки рад) | Предвиђена је израда пројектног задатка. | |||||||||
Литература | ||||||||||
1 | Радови наставника из домаћих и међународних часописа. | |||||||||
2 | Б. Бакмаз, Квалитет сервиса у хетерогеним бежичним мрежама, Задужбина Андрејевић, 2008. | |||||||||
3 | F. D. Ohrtman, Softswitch Architecture for VoIP, Mc Graw - Hill Comp., 2004. | |||||||||
4 | J.
V. Meggelen et oll., Asterisk: The Future of Telephony, O'Reilly, 2005.
|
|||||||||
5 | ||||||||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||||||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски истраживачки рад | Остали часови | ||||||
3 | 2 | 0 | 1 | 6 | ||||||
Методе извођења наставе |
Предавања су ех-катедра, вежбе су комбиноване, нумеричке на табли и на рачунарима. | |||||||||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||||||||
Предиспитне обавезе | поена | Завршни испит | поена | |||||||
активност у току предавања |
5 | писмени испит | 20 | |||||||
практична настава | 5 | усмени испит | 40 | |||||||
колоквијуми | 20 | |||||||||
семинари | 10 | |||||||||