| Спецификација предмета за књигу предмета | ||||||||||
| Студијски програм | Саобраћај | |||||||||
| Изборно подручје (модул) | Операциона истраживања у саобраћају (МОИ) | |||||||||
| Врста и ниво студија | Мастер академске студије | |||||||||
| Назив предмета | Технологије интермодалног транспорта | |||||||||
| Број ЕСПБ | 6 | Статус предмета (обавезни/изборни) | Изборни | |||||||
| Услов | Интермодални транспорт, Робни терминали и робно транспортни центри | |||||||||
| Циљ предмета |
Циљ предмета је да студент упозна основне захтеве тржишта робних токова у погледу примене интермодалних технологија. Студенти ће упознати нове захтеве, концепције и технологије појединих подсистема интермодалног транспорта - ИТ. На овом предмету ће бити изложене методологије квантификације параметара интермодалних транспортних ланаца. | |||||||||
| Исход предмета |
По завршетку курса студент ће бити способан
да: идентификује и квантификује захтеве за интермодалним транспортом; дефинише сегменте тржишта ИТ у погледу робних токова, технологија, корисника, оператера итд.; опише карактеристике нових технологија појединих фаза интермодалног транспортног ланца; примени методологију оптимизације локације интермодалног терминала; квантификује трошкове интермодалног транспортног ланца; планира перформансе квалитета ИТ; дефинише захтеве за развој и примену телематских система |
|||||||||
| Садржај предмета | ||||||||||
| Теоријска настава |
Сегментација тржишта интермодалног транспорта (интернационални, регионални, национални аспект). Моделирање робних токова у интермодалним транспортним мрежама. Технологија Rolling Shelf. Трендови и захтеви за стандардима интермодалних транспортних јединица. Анализа и планирање перформанси квалитета ИТ. Бенчмаркинг у интермодалном транспорту. Нове генерације мрежа и терминала интермодалног транспорта. Развој модела оптималне локације интермодалних терминала. Концепције повезивања поморског и копненог интермодалног транспорта. Концепт dry port. Концепције одвозно-довозног транспорта интермодалних терминала. Оптимизација и прилагођавање појединих видова транспорта захтевима ИТ. Методологија формирања базе података за ИТ. Методологија прорачуна логистичких трошкова интермодалних транспортних ланаца. Сценарији стратешког развоја европског интермодалног транспорта. Захтеви за пројектовање телематских система у ИТ. | |||||||||
| Практична настава (вежбе, ДОН, студијски истражива-чки рад) | Примери студија анализе и пројекције интермодалних токова. Симулациони експеримент функционисања контејнерског терминала. Упознавање са софтверским пакетима за планирање и управљање радом контејнерских терминала. Студије локације терминала ИТ. Прорачун трошкова интермодалних транспортних ланаца. Примери формирања базе података за ИТ. | |||||||||
| Литература | ||||||||||
| 1 | Lowe D., Intermodal freight transport, Elsevier, 2005. | |||||||||
| 2 | Bontekoning Y., Hub exchange operations in intermodal hub-and-spoke networks, IOS/Delph, 2006., | |||||||||
| 3 | Vrenken H., Macharis C., Wolters P., Intermodal transport in Europe, EIA, Huub Vrenken, 2005., | |||||||||
| 4 | TERMINET, Towards a new Generation of Networks and Terminals for Multimodal Freight Transport, European Commission, RTD programme, 2000., | |||||||||
| 5 | Konings R., Priemus H., Nijkamp P., The Future of Automated Freight Transport: Concepts, Design And Implementation, Edward Elgar, 2006. | |||||||||
| 6 | Ortúzar J.D., Willumsen L.G., Modelling Transport, Wiley, 2001., | |||||||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||||||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски истраживачки рад | Остали часови | ||||||
| 2 | 2 | 0 | 0 | 8 | ||||||
| Методе извођења наставе |
Предавања ex-катедра, вежбе, студије случаја, симулације, тимске презентације | |||||||||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||||||||
| Предиспитне обавезе | поена | Завршни испит | поена | |||||||
| активност у току предавања |
10 | писмени испит | ||||||||
| практична настава | усмени испит | 30 | ||||||||
| колоквијуми | 40 | |||||||||
| семинари | 20 | |||||||||