Спецификација предмета за књигу предмета | ||||||||||
Студијски програм | Саобраћај | |||||||||
Изборно подручје (модул) | Менаџмент и економија у транспорту и комуникацијама | |||||||||
Врста и ниво студија | Мастер академске студије | |||||||||
Назив предмета | Енглески језик науке и струке у области транспортног и саобраћајног инжењерства | |||||||||
Број ЕСПБ | 4 | Статус предмета (обавезни/изборни) | изборни | |||||||
Услов | Студент је већ раније учио енглески језик. | |||||||||
Циљ предмета |
Циљ предмета је да омогући студенту да кроз наставу кoja je на енглеском језику развија способности за студирање (study skills) у области своје уже научне области / специјалности, да унапреди способност самосталног коришћења језика како би могао јасно да саопшти своје знање, идеје, мишљење и резултате, да усвоји академске културне конвенције писаног и говорног дискурса, и стекне самопоуздање у употреби енглеског језика за академске потребе (Еnglish for academic purposes - EAP) и енглеског језика у функцији струке (Еnglish for professional purposes - EPP). | |||||||||
Исход предмета |
По завршетку курса се очекује да сваки студент може да користи термине и фразе из своје уже научне области и струке, да правилно употребљава граматичка и дискурсна обележја академског и стручног енглеског језика, да је у стању да прати предавања на енглеском језику, "хвата" белешке, брзо и ефикасно чита, спретно користи литературу, може да пише апстракте и уводе научних чланака, уме да цитира радове, пише писма колегама, преводи стручне и научне текстове, јасно излаже на скуповима и учествује у академским дискусијама. | |||||||||
Садржај предмета | ||||||||||
Теоријска настава |
Статус енглеског језика у свету науке; Однос енглеског језика науке и струке и појединих области транспортног и саобраћајног инжењерства, посебно менаџмента и економије у транспорту и комуникацијама; Лексичка, граматичка и реторичка обележја енглеског језика науке и струке у транспортном и саобраћајном инжењерству; Способности студирања - Study skills; Слушање и разумевање предавања, презентација; "Хватање" бележака; Вештина читања; Организовање и повезивање мисли и идеја; Типови академског писаног дискурса - научни чланци, уводи и апстракти научних чланака, цитирање радова, академска кореспонденција; Превођење научних и стручних текстова; Академски говорни дискурс: терминологија и фразеологија, комуникативне способности; Презентације; Учествовање у академским дискусијама. | |||||||||
Практична настава (вежбе, ДОН, студијски истражива-чки рад) | У току вежби студенти кроз решавање задатака утврђују наставне јединице о којима је наставник говорио на предавањима. | |||||||||
Литература | ||||||||||
1 | Димковић-Телебаковић, Г. 2003. Савремени енглески језик струке и науке. Нови Сад / Москва: Наше слово. (нека поглавља) | |||||||||
2 | Димковић-Телебаковић, Г. 2006. English in Transport and Traffic Engineering Science and Profession (ETTESP) - a Reader. (ауторизована скрипта - интерни материјал) | |||||||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||||||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски истраживачки рад | Остали часови | ||||||
2 | 1 | 5 | ||||||||
Методе извођења наставе |
У настави се користе комбиновани метод (комуникативни, граматичко-преводни, аудио-визуелно-структурални) и разноврсне технике (рад у паровима или групама, индивидуални и фронтални рад). Настава се остварује кроз предавања, вежбе, консултације, интерактивне радионице, дебате и презентације. | |||||||||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||||||||
Предиспитне обавезе | поена | Завршни испит | поена | |||||||
активност у току предавања |
15 | писмени испит | 35 | |||||||
практична настава | усмени испит | 35 | ||||||||
колоквијуми | ||||||||||
семинари | 15 | |||||||||