Спецификација предмета за књигу предмета | ||||||||||
Студијски програм | Саобраћај | |||||||||
Изборно подручје (модул) | Менаџмент и економија у транспорту и комуникацијама | |||||||||
Врста и ниво студија | Mастер академске студије | |||||||||
Назив предмета | Политика електронских комуникација у ЕУ | |||||||||
Број ЕСПБ | 4 | Статус предмета (обавезни/изборни) | изборни модула | |||||||
Услов | Нема посебних услова | |||||||||
Циљ предмета |
Упознавање студената са политиком електронских комуникација у контексту европских интеграција. | |||||||||
Исход предмета |
По завршетку курса сваки студент ће бити
способан да - дефинише појмове и аспекте политике електронских комуникација; - опише и анализира специфичности регулативе и политике ЕУ са посебним освртом на импликације на земље у процесу европских интеграција; - анализира и коментарише основна документа политике електронских комуникација; - разликује инструменте политике електронских комуникација ЕУ, као и пратеће програмска документа (директиве, стратегије, уредбе и др) По завршетку курса најбољи студенти ће бити способни да - анализирају и упоређују одредбе и смернице политике електронских комуникација земаља ЕУ и земаља у развоју и транзицији; - анализирају могућности квантификације учинка и ефеката политике електронских комуникација земаља ЕУ и земаља у развоју и транзицији;. |
|||||||||
Садржај предмета | ||||||||||
Теоријска настава |
Политика електронских комуникација – основни појмови, аспекти и принципи; ЕУ – историјат, уређење, институције, закони, структура одлучивања, процеси и проблеми проширења; Развојни процес политике електронских комуниација у ЕУ; Инструменти политике електронских комуникација ЕУ – регулаторни, стратешки и буджетски; Програмска документа европске политике електронских комуникација (Зелене и Беле књиге, Стратегије, Директиве); Политика изградње информационог друштва у ЕУ; Политика електронских комуникација у земљама југо-источне Европе; Индикатори, методе/алати за евалуацију учинка и ефеката политике (бенчмаркинг, SWOT, Мапирање развоја, Метод сценарија и сл.). | |||||||||
Практична настава (вежбе, ДОН, студијски истражива-чки рад) | Интерактивне радионице у рачунарској учионици– обука за дефинисање/избор и квантификовање основних питања и аспеката развоја националних политика електронских комуникација према политици ЕУ (претраживање ЕУ портала; претраживање релевантних база индикатора и систематизација према циљевима политике; упознавање са основним корацима избора и примене одабраних алата за евалуацију учинка и ефеката политике кроз израду студијског истраживачког рада. | |||||||||
Литература | ||||||||||
1 | Н. М. Госпић, Основе управљања телекомуникацијама, Саобраћајни факултет, Београд, Србија, 2004. | |||||||||
2 | Петровић, М., Моделирање политике телекомуникација кроз процес бенчмаркинга, Саобраћајни факултет, Београд, 2011. | |||||||||
3 | Петровић, М., Пејчић-Тарле С., Госпић Н. Бенчмаркинг и политика телекомуникација, Саобраћајни факултет, Београд, 2013. | |||||||||
4 | A. Alabau and L. Guijarro, Тhe electronic communications policy of the European Union, Universidad Politécnica de Valencia, 2011 | |||||||||
5 | ||||||||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||||||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски истраживачки рад | Остали часови | ||||||
3 | 0 | 1 | 1 | 3 | ||||||
Методе извођења наставе |
Еx-катедра уз коришћење Power Point презентација; Гостовање стручњака из праксе/ јавне управе у складу са интересовањем студената; Рад у рачунарској учионици у оквиру пројектних и истраживачких радова студената . | |||||||||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||||||||
Предиспитне обавезе | поена | Завршни испит | поена | |||||||
активност у току предавања |
20 | писмени испит | ||||||||
практична настава | 20 | усмени испит | 30 | |||||||
колоквијуми | 30 | |||||||||
семинари | ||||||||||