| Спецификација предмета за књигу предмета | ||||||||||
| Студијски програм | Саобраћај | |||||||||
| Изборно подручје (модул) | Менаџмент и економија у саобраћају и трансопрту | |||||||||
| Врста и ниво студија | Maстер академске студије | |||||||||
| Назив предмета | Глобалне комуникације | |||||||||
| Број ЕСПБ | 4 | Статус предмета (обавезни/изборни) | Изборни | |||||||
| Услов | Нема посебних услова | |||||||||
| Циљ предмета |
Глобализација савременог друштва један је од најактуелнијих друштвених процеса данашњице. У средишту курса глобалне комуникације, осим основних појмова и теоријских праваца, биће дата анализа утицаја информационо-комуникационих технологија на процес свеопште глобализације савременог друштва. Посебан акценат курса је на светској глобалној мрежи-Интернету, као својеврсној претечи али и манифестацији глобалног друштва. | |||||||||
| Исход предмета |
Сваки
студент би требло да буде у стању да дефинише појмове глобализација,
комуникације, умрежено друштво; Сваки студент би требло да буде у стању да наведе главне глобализацијске процесе и да објасни њихове узроке и последице; Најбољи студенти би требло да буде у стању да глобализацијске процесе доведе у међусобну везу, објаснe природу ових веза, њихове узрочне механизме као и могуће будуће последице ових односа; Већина студената би требало да буду у стању да објасне значај и степен друштвених промена изазваних интезивним развојем информационо-комуникационих технологија; Већина студената би требало да зна да наведе и објасни друштвено-комуникационе функције Интернета; Најбољи студенти би требало да буду у стању да анализирају и упореде учинак глобалних медија у смислу њихове улоге и значаја у репродуковању глобализацијских процеса; |
|||||||||
| Садржај предмета | ||||||||||
| Теоријска настава |
Основни појмови комуникације, медији, публика; Комуникација и култура; Глобализација; Умрежено друштво; Масовни медији и комуникације; Интерперсонални медији; Глобализација медија; Медијске супер компаније; Дигиталне комуникационе технологије; Интернет као медиј; Друштвене последице Интернет комуникације; Информационо друштво; Глобални градови; | |||||||||
| Практична настава (вежбе, ДОН, студијски истражива-чки рад) | Сваки студент у оквиру вежби брани семинарски
рад који је у складу са наставном јединицом коју је протекле недеље слушао у
оквиру теоријске наставе. Након сваке одбране семинарског рада обавезна је
групна дискусија на задату тему. Једном месечно организују се радионице где
групе студента дебатују о унапред припремљеним темама (Глобализација,
транзиција, Интернет и друштво, раса и нација, одрживи саобраћај). Поред овога студенти врше мала истраживања и представљају резултате истраживања у оквиру групних пројектних радова. |
|||||||||
| Литература | ||||||||||
| 1 | Д. Петровић, Глобалне комуникације, Скрипта, 2013. | |||||||||
| 2 | В. Вулетић, Глобализација, Градска библиотека, Зрењанин, 2006 | |||||||||
| 3 | Д. Петровић, У међумрежју-Интернет и нови обрасци друштвености, СФ&ИСИФФ, Београд, 2008. | |||||||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||||||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски истраживачки рад | Остали часови | ||||||
| 3 | 1 | 1 | 0 | 3 | ||||||
| Методе извођења наставе |
||||||||||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||||||||
| Предиспитне обавезе | поена | Завршни испит | поена | |||||||
| активност у току предавања |
10 | писмени испит | ||||||||
| практична настава | 20 | усмени испит | 50 | |||||||
| колоквијуми | ||||||||||
| семинари | 20 | |||||||||