Спецификација предмета за књигу предмета | ||||||||||
Студијски програм | Саобраћај | |||||||||
Изборно подручје (модул) | Логистика (МЛО) | |||||||||
Врста и ниво студија | Мастер академске студије | |||||||||
Назив предмета | Посебне области логистике повратних токова | |||||||||
Број ЕСПБ | 6 | Статус предмета (обавезни/изборни) | Изборни | |||||||
Услов | ||||||||||
Циљ предмета |
Овај предмет има за циљ проширење и продубљење знања у области логистике повратних токова, стављајући тежиште пре свега на формулацију проблема и приступе моделирању повратних токова, тј мрежа повратне логистике, у домену сакупљања, реализације транспортних токова, лоцирања ресурса, управљања залихама и других процеса унутар ланца санбдевања кружног тока. Идеја у оквиру које је дефинисан и основни циљ предмета јесте да се уоче типични задаци, укаже на начине њиховог решавања, и истакну разлике присутне у логистичким мрежама овог типа, које се најчеђће карактеришу одредницом "од више ка једном", супротно традиционалним мрежама "токова унапред", које су по правилу типа "од једног ка више | |||||||||
Исход предмета |
• Биће оспособљени да формулишу неке од
типичних задатака у логистици повратних токова и да у решавању тих проблема
примене одговарајуће квантитативне методе и моделе. • Биће оспособљени да уобличавању решења приђу са системске тачке гледишта како би сагледали све релевантне захтеве, као и да у процесу формулације проблема примене одговарајући ниво апстракције како би се димензије проблема свеле на ниво прилагођен расположивим техникама решавања • Биће упознати са напредним нетодама оптимизације процеса у логистици повратних токова и оспосебљени да их примене на решавање реалних проблема. • Стећи ће способност да идентификују и на одговарајући начин употребе изворе релевантних информација и да их примене у истраживању и уобличавању пројеката у области логистике повратних токова, као и да резултате на сажет и систематизован начин интерпретирају и презентују. |
|||||||||
Садржај предмета | ||||||||||
Теоријска настава |
Теоријска настава: Логистика повратних токова - класе проблема у повратним логистичким мрежама. Формулисање проблема и приступи моделирању повратно-логистичких процеса. Логистички аспект и проблеми управљање отпадом – класе проблема и начини њиховог решавања у областима сакупљања и третмана. Специфични проблеми управљања електронским и електричним отпадом, ПЕТ материјали и амбалажа, и др. Типови проблема, приступи и модели за уобличавање структуре рециклажних и повратно логистичких мрежа празних логистичких јединица. |
|||||||||
Практична настава (вежбе, ДОН, студијски истражива-чки рад) | Практична настава: Вежбе које укључују обнову и дискусију о градиву презентираном током теоријске наставе и вежбање на примерима који се односе на поједине области теоријске наставе. као и презентацију примера и студија случаја. Дебате и интерактивне радионице о појединим темама везаним за неке од типичних класа задатака у повратним логистичким мрежама. |
|||||||||
Литература | ||||||||||
1 | R.Dekker, M. Fleishmann, K. Inderfurth, Luk N. Van Wassenhove, Revese Logistics – Quantitative Models for Closed-Loop Supply Chains, Springer-Verlag Berlin Heidelberg, 2004. | |||||||||
2 | Juan Pablo Zoto Zuluaga, Reverse logistics – Models and applications, Universitat Pompeu Fabra, 2005. | |||||||||
3 | Rainer Kleber Dynamic Inventory Management in Reverse Logistics, Springer, Berlin, 2006 | |||||||||
4 | S. Flapper, J. van Nunen. L. van Wassenhove, Managing closed-loops Supply chains, Springer, Berlin, 2005 | |||||||||
5 | М.Видовић, Б.Ратковић Писани материјал са предавања и вежби | |||||||||
6 | ||||||||||
7 | ||||||||||
8 | ||||||||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||||||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски истраживачки рад | Остали часови | ||||||
2 | 2 | 0 | 1 | 7 | ||||||
Методе извођења наставе |
предавања ex-катедра, вежбе, студије случаја, дебате, интерактивне радионице, тимске презентације, пројектни задаци | |||||||||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||||||||
Предиспитне обавезе | поена | Завршни испит | поена | |||||||
активност у току предавања |
20 | писмени испит | ||||||||
практична настава | 20 | усмени испит | 30 | |||||||
колоквијуми | ||||||||||
семинари | 30 | |||||||||
Врста и ниво студија | ||||||||||
Основне академске студије | ||||||||||
Мастер академске студије | ||||||||||
Изборно подручје (модул) | ||||||||||
Менаџмент и економија у транспорту и комуникацијама (ММТ) | ||||||||||
Операциона истраживања у саобраћају (МОИ) | ||||||||||
Поштански саобраћај и мреже (МПС) | ||||||||||
Телекомуникациони саобраћај и мреже (МТС) | ||||||||||
Логистика (МЛО) | ||||||||||
Ваздушни саобраћај и транспорт (МВЗ) | ||||||||||
Безбедност друмског саобраћаја (МБД) | ||||||||||
Инжењерство градског и друмског транспорта (МИТ) | ||||||||||
Водни саобраћај и транспорт (МВД) | ||||||||||
Саобраћајно инжењерство (МСИ) | ||||||||||
Железнички саобраћај и транспорт (МЖЕ) | ||||||||||
Статус предмета | ||||||||||
Обавезни | ||||||||||
Изборни |