| Спецификација предмета за књигу предмета | ||||||||||
| Студијски програм | Саобраћај | |||||||||
| Изборно подручје (модул) | Логистика (МЛО) | |||||||||
| Врста и ниво студија | Мастер академске студије | |||||||||
| Назив предмета | Оперативно планирање претоварних процеса | |||||||||
| Број ЕСПБ | 6 | Статус предмета (обавезни/изборни) | Изборни | |||||||
| Услов | Механизација претовара | |||||||||
| Циљ предмета |
Курс обухвата формулације и приступе решавању проблема оперативног управљања претоварним процесима као елементу практично сваког логистичких система. Поред оптимизационих метода, у оквиру овог курса посебна пажња посвећена је подједнако хеуристичким и метахеуристичким приступима. При томе, презентирајући достигнућа у овој области, тежиште је стављено на могућност практичне примене и утврђивање ефеката који се на тај начин остварују. На тај начин курс се може посматрати као проширење и продубљење знања у области оперативног планирања различитих класа система руковања материјалом у логистици што данас представља веома важну и изузетно много изучавану област. | |||||||||
| Исход предмета |
По завршетку курса студети ће бити: • оспособљени да формулишу неке од типичних задатака оперативног планирања (проблеми дефинисања плана реализације процеса, оптималног распоређивања средстава и руковаоца на задатке, оптималног рутинга транспортно манипулативних возила, алокације и додељивања ресурса претоварног система,...) и да у решавању тих проблема примене одговарајуће квантитативне методе и моделе. • оспособљени да уобличавању решења приђу са системске тачке гледишта како би сагледали све релевантне захтеве, као и да у процесу формулације проблема примене одговарајући ниво апстракције како би се димензије проблема свеле на ниво прилагођен расположивим техникама решавања. • упознати са напредним нетодама оптимизације претоварних процеса и оспосебљени да их примене на решавање реалних проблема. • у способности да идентификују и на одговарајући начин употребе изворе релевантних информација и да их примене у истраживању и уобличавању пројеката везаних за оперативно планирање претоварних процеса, као и да резултате на сажет и систематизован начин интерпретирају и презентују. |
|||||||||
| Садржај предмета | ||||||||||
| Теоријска настава |
Проблеми оперативног планирања у логистици. Оперативно планирање претоварних процеса. Формулације и типови проблема. Могућности примене различитих приступа и квантитативних метода у оперативном планирању претоварних процеса, како средствима континуалног дејства, тако и транспортно манипулативним возилима, односно осталим средствима цикличног дејства. Оптимизационе методе, хеуристички и метахеуристички приступи решавању типичних класа задатака у овој области. | |||||||||
| Практична настава (вежбе, ДОН, студијски истражива-чки рад) | Вежбе које укључују обнову и дискусију о градиву презентираном током теоријске наставе и вежбање на примерима који се односе на поједине области теоријске наставе. као и презентацију примера и студија случаја. Дебате и интерактивне радионице о појединим темама везаним за неке од типичних класа задатака оперативног планирања претоварних процеса. | |||||||||
| Литература | ||||||||||
| 1 | М.
Видовић, Квантитативнa анализa система руковања
материјалом, Саобраћајни факултет, Београд, 2007 |
|||||||||
| 2 | G. Ghiani, et. al Introduction to logistics systems planning and control, J. Wiley & Sons, England, 2003., | |||||||||
| 3 | S. Heragu Facilities design, PWS Publishing Co., Boston, 1997. | |||||||||
| 4 | R. van der Meer Operational Control of Internal Transport, ERIM Ph.D. series, Netherlands, 2000. | |||||||||
| 5 | М. Видовић, Н. Бјелић, Писани материјал са предавања и вежби | |||||||||
| 6 | ||||||||||
| 7 | ||||||||||
| 8 | ||||||||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||||||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски истраживачки рад | Остали часови | ||||||
| 2 | 2 | 1 | 1 | 6 | ||||||
| Методе извођења наставе |
предавања ex-катедра, вежбе, израда семинарских задатака, студије случаја, дебате, интерактивне радионице, тимске презентације | |||||||||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||||||||
| Предиспитне обавезе | поена | Завршни испит | поена | |||||||
| активност у току предавања |
10 | писмени испит | 0 | |||||||
| практична настава | 10 | усмени испит | 30 | |||||||
| колоквијуми | 0 | |||||||||
| семинари | 50 | |||||||||
| Врста и ниво студија | ||||||||||
| Основне академске студије | ||||||||||
| Мастер академске студије | ||||||||||
| Изборно подручје (модул) | ||||||||||
| Менаџмент и економија у транспорту и комуникацијама (ММТ) | ||||||||||
| Операциона истраживања у саобраћају (МОИ) | ||||||||||
| Поштански саобраћај и мреже (МПС) | ||||||||||
| Телекомуникациони саобраћај и мреже (МТС) | ||||||||||
| Логистика (МЛО) | ||||||||||
| Ваздушни саобраћај и транспорт (МВЗ) | ||||||||||
| Безбедност друмског саобраћаја (МБД) | ||||||||||
| Инжењерство градског и друмског транспорта (МИТ) | ||||||||||
| Водни саобраћај и транспорт (МВД) | ||||||||||
| Саобраћајно инжењерство (МСИ) | ||||||||||
| Железнички саобраћај и транспорт (МЖЕ) | ||||||||||
| Статус предмета | ||||||||||
| Обавезни | ||||||||||
| Изборни | ||||||||||