| Спецификација предмета за књигу предмета | ||||||||||
| Студијски програм | Саобраћај | |||||||||
| Изборно подручје (модул) | Инжењерство друмског и градског трансп | |||||||||
| Врста и ниво студија | Дипломске академске студије (Мастер) | |||||||||
| Назив предмета | Системи квалитета и методе система квал | |||||||||
| Број ЕСПБ | 4 | Статус предмета (обавезни/изборни) | ||||||||
| Услов | нема посебних услова | |||||||||
| Циљ предмета |
Упознавање студената са концептом система квалитета и њихово оспособљавање за коришћење и анализу осовних модела и метода система квалитеа са посебним фокусом на транспортне услуге. | |||||||||
| Исход предмета |
По завршетку курса сваки студент ће бити
способан да: • Опише, дефинише и аналзира концепт и основне елементе система квалитета (QS) и њихову специфичност у сектору транспорта; • Дефинише и описује моделе система квалитета и аргументује успостављање система менаџмента квалитета (QMS) на бази ISO 9000; • Разликује основне методе и технике квалитета и разуме њихову улогу и значај за систем квалитета у транспорту; • Разуме принципе и предности повезивања и интеграције система квалитета и QМS-а са другим менаџмент системима (EMS, OH&SAS, CSRMS, ISMS и други) и успостављање интегрисаних менаџмент система. По завршетку курса најбољи студенти ће бити способни да: • Креирају основне смернице система квалитета за транспортне компаније/услуге; • Анализирају примере QM, TQM и Интегрисаних менаџмент система транспортних услуга; • Анализирају и мере степен пословне изврсности применом одговарајућих алата и техника |
|||||||||
| Садржај предмета | ||||||||||
| Теоријска настава |
Специфичности и карактеристике савременог тржишта транспортних услуга; Системи менаџмента квалитета - концепт, основни елементи, политика и циљеви квалитета; QMS и ISO 9000; Менаџмент процеса - дефинисање мерење и праћење процесних параметара; Интегрисани менаџмент системи; ТQМ и пословна итврсност; Методе система квалитета - преиспитивање QМS и побољшања: преглед QМS алата и техника за руководство, стратешки менаџмент, менаџмент процеса и тимски рад. | |||||||||
| Практична настава (вежбе, ДОН, студијски истражива-чки рад) | На часовима вежби је усмена одбрана семинарских радова студената на теме које су везане разумевање теоријског градива и примену метода и техника система квалитета; Једном месечно на вежбама се организују радионице у оквиру којих се студенти обучавају за дефинисање, мерење и праћење процесних параметара кроз анализу примера добре праксе. У on-line окружењу, на Интернет страници предмета, студенти креирају речник основних појмова и дефиниција менаџмента квалитета (QM) | |||||||||
| Литература | ||||||||||
| 1 | M.Хелета, TQM и модели пословне изврсности, Едукта, Београд, 2010; | |||||||||
| 2 | ISO стандарди | |||||||||
| 3 | Пејчић-Тарле С., Петровић, М., Парезановић, Т.,Модели и методе система квалитета, Практикум за наставу Саобраћајни факултет, Београд. | |||||||||
| 4 | Total Quality Management & Business Excellence, Routledge, UK | |||||||||
| 5 | Journal of Quality Management, Elsevier, UK | |||||||||
| Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||||||||
| Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски истраживачки рад | Остали часови | ||||||
| 3 | 2 | 0 | 1 | 2 | ||||||
| Методе извођења наставе |
предавања ex-катедра, вежбе, рад у лабораторији, стручна пракса, интерактивне радионице, студије случаја, дебате, тимске презентације | |||||||||
| Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||||||||
| Предиспитне обавезе | поена | Завршни испит | поена | |||||||
| активност у току предавања |
10 | писмени испит | 20 | |||||||
| практична настава | 0 | усмени испит | 20 | |||||||
| колоквијуми | 30 | |||||||||
| семинари | 20 | |||||||||